portefeuillehouder beaamt verkeersproblemen GWL

Het GWL-terrein is in feite een verhoogde stoep met daarop woningen, groen, speelplekken, heel veel fietsnietjes en sinds corona helaas ook steeds meer busjes en brommers.

Die laatste twee mogen helemaal niet over het terrein rijden, maar doen dat in toenemende mate wel. En dat begint te irriteren.
Handhavingsverzoek Zo dienden bewoners van Blok 4 onlangs een handhavingsverzoek in bij Stadsdeel West. Tegenover hun is Mediagroep Bang! al wekenlang bezig met een grote verbouwing. Hiervoor is vergunning verleend maar niet voor het wekenlang parkeren van heel veel aannemersbusjes voor de deur. Aan de zuidkant van het terrein rauzen dagelijks tientallen scooters en brommers keihard over de Waterleliegracht, wat gewoon een voetpad is. Het wordt geteld door de onlangs opgerichte ‘motorclub’ van bewoners.
Inspreken bij stadsdeelcommissie Voor de Koepelvereniging was dit voldoende reden om op 29 november in te spreken bij de stadsdeelcommissie West waar het onderwerp handhaving op de agenda stond. De verantwoordelijke portefeuillehouder Ester Fabriek beaamde de problemen en komt 9 januari naar de buurt om mogelijke oplossingen te bespreken. Oplossingen die al zijn genoemd zijn duidelijker aangeven dat het GWL een autovrije buurt is, snelle reparatie van kapotte verkeerspaaltjes, resterende ‘oprijgaten’ ontoegankelijk maken voor busjes, sluizen tegen brommerverkeer, snel beschikbare verhuiskarretjes aan de randen van de buurt, inzicht in de vergunningverlening (ontheffingen) van de gemeente en blijven handhaven.
Heb je nog andere ideeën, laat het ons weten via het koepelbestuur

overzicht
volgend artikel