gwl is autovrij. toch?

bouwkraan bij blok5 voor dakvernieuwing

Soms kan het niet anders dat er groot en zwaar materieel het terrein op moet. Dan wordt er een vergunning aangevraagd en worden rijplaten neergelegd om verzakkingen van de straat en beschadiging van onderliggende leidingen te voorkomen.

De bruggen op het terrein zijn niet berekend op zwaar verkeer. Met een regelmaat worden er daardoor stukken brug kapot gereden.
Café Restaurant Amsterdam heeft een vergunning en een sleutel van een van de palen voor aan- en afvoer.
Ambulance, politie en brandweer hebben natuurlijk een vergunning om het terrein op te komen.
Verder is er zonder vergunning niets toegestaan.
Door de toenemende bezorgdiensten en andere af- en aanladers worden verbodsborden keihard genegeerd. Het is zoals met vuil: vuil trekt vuil aan / als chauffeurs auto’s en busjes zien dan lijkt het logisch ook het terrein op te rijden.

Omwonenden spreken de desbetreffende chauffeurs of bedrijven aan, er zijn boetes uitgedeeld, maar het oprijden en parkeren neemt niet af. Vandaar dat een aantal bewoners de handen in elkaar hebben geslagen en een handhavingsverzoek bij Stadsdeel Commissie West hebben neergelegd. Het bestuur gaat ook in gesprek met bewoners en bedrijven op het terrein.

En wat doen wij, bewoners?

Als je iets besteld / laat bezorgen: laat weten dat het terrein niet toegankelijk is voor gemotoriseerd verkeer. Spreek af waar je de bezorging in ontvangst neemt. Is het niet te tillen, dan kun je een kar lenen bij de buurtbeheerder (vraag deze wel op tijd aan).

overzicht