busjes, brommers en barrières (1)

De oorspronkelijke uitgangspunten van onze autovrije wijk zijn flink verwaterd. Dit schrijft een werkgroep van de Koepelvereniging in de notitie ‘Busjes, brommers en barrières. Op naar een meer slow en groen GWL-terrein’

Kapotte verkeerspaaltjes worden niet meer gerepareerd, er is sprake van een wildgroei aan parkeerontheffingen en er zijn gevaarlijke sluiproutes voor hard rijdende fietsers en brommers ontstaan. De openbare ruimte ‘verrommelt’ zienderogen door de enorme toename van fietsen en brommers in de buurt. Heggen van ijzer overtreffen binnenkort de groene heggen. Hoezo groene wijk? Het kind van de rekening? De voetganger die nietsvermoedend een hoek omslaat en het spelende kind dat achter een bal aan rent.
De komende periode gaat de Koepelvereniging hierover in gesprek met bewoners. Op 12 maart in het jaarlijkse overleg met de besturen van de vve’s en bewonerscommissies, op 14 maart in het Leefbaarheidsoverleg en op 11 april in de ALV van de Koepelvereniging. Met de feedback wil de Koepelvereniging een beter beeld krijgen van de problemen en mogelijke oplossingen. Hoe denken gwl-bewoners over zaken als brommer- en fietsgebruik op het terrein, over verhuizingen en de bezorging van spullen door busjes.
Tips of meedoen in de werkgroep? Mail naar het koepelbestuur.
Lees hier de notitie: Busjes, brommers en barrières. Op naar een meer slow en groen GWL-terrein.
Lees hier Opritten, verkeerspaaltjes en brommervakken op het GWL
Bekijk hier De plattegrond van het GWL-terrein met opritten, paaltjes en sluiproutes

plattegrond van het GWL-terrein met opritten, paaltjes en sluiproutes

overzicht
volgend artikel