Het GWL-terrein is een autovrij terrein. Voor puinbakken en grootmaterieel kunnen vergunningen aangevraagd en afgegeven worden door de gemeente. Daar horen vaak ook rijplaten bij.
Onze autovrije ‘straten’ zijn dus gewoon stoepen. Ze hebben geen verharde onderlaag, er liggen o.a. ook waterleidingen onder die door zwaar verkeer stuk gereden worden.
Een uitzondering is de stoep voor Cradam, deze heeft wel een verstevigde onderlaag. Als voorrijden nodig is zorgen de medewerkers van Cradam voor het openen en weer sluiten van de paaltjes aan de Waterkeringweg bij het voetbalveldje,
De bruggen zijn van hout. Ze zijn een paar jaar geleden geheel gerenoveerd. Bij een wandelingetje over het terrein zie je hoe vaak de bruggen al gerepareerd moesten worden (op kosten van de veroorzaker, als deze zich meldde of op kosten van de gemeenschap).
Gekker moet het niet worden: Een verkeersregelaar aan het werk voor het verkeer op de Van Hallstraat (ADE, Awakenings) parkeerde zijn auto op een heel bijzondere plek, namelijk aan de kop van de Waterleliegracht bij de Van Hallstraat. Hij moet daarvoor achteruit rijdend het talud af zijn gereden. Door het gras. En zien we daar de parkeerontheffing achter de voorruit?
Wat kunnen wij zelf doen?