GWL-Next organiseert op maandag 8 juni een buurtschouw voor het GWL-terrein Noord (blokken 2 t/m 5). Buurtbewoners worden van harte uitgenodigd om mee te wandelen en kritisch te bekijken wat er aan onderhoud beter kan.

Mavi, voorzitter van GWL-Next (voorheen Leefbaarheidsoverleg), legt uit dat de buurtschouw jaarlijks een of enkele keren wordt georganiseerd. Met een groepje bewoners wordt over het terrein gewandeld en wordt beoordeeld of bijvoorbeeld de bestrating nog in orde is, of bankjes en ander gemeenschappelijk meubilair een onderhoudsbeurt nodig hebben en of er op bepaalde plekken teveel fietswrakken staan. Alles wat wordt gesignaleerd wordt gemeld bij de gemeente of wordt door groepjes op het terrein zelf opgepakt. De bevindingen zijn ook handig voor de gezamenlijke Klussendag later dit jaar.

GWL-Next nodigt buurtbewoners van harte uit om mee te lopen met de buurtschouw voor GWL-terrein noord (blokken 2 t/m 5). Na afloop wordt er in of bij het Buurthuisje samen een broodje gegeten. Heb je belangstelling om mee te schouwen, geef je dan op via gwl-next@gwl-terrein.nl